lørdag 7. mai 2011

Houston - we have a problem

Bunadstrøbbel................. som i utgangspunktet burde glede meg ENORMT, men bunaden er jaggu meg  for stor - i år. !! DEN så jeg ikke komme.

Nåja, bunad og bunad, for ikke å få bunadspolitiet på nakken, må jeg oppklare at det er en FESTDRAKT.

BLOMSTERDALSDRAKT :-)

Men altså, back to the problem - it's too BIG!
What to do........... EAT??....
erh.......neppe..

Og som alltid - er jeg jo skikkelig tidlig ute - igjen! Eller, faktisk så er jeg MYE tidligere ute enn i fjor. For i dag har jeg pusset søljer og knapper - og jeg skal jo ikke bruke den før...IMORGEN!
So yes, thank you thank you, jeg er EN HEL DAG tidligere ute enn i fjor. Det i seg selv er ikke annet enn et under! Så bøy dere i støvet.

Sølknapper er VELDIG pent, men ikke alltis så praktisk. Som f.eks .....at de bør pusses i ny og ne..?...
Men, om dere tror jeg gidder å ta dem AV for å pusse dem tar dere grundig feil. Et sted går grensen, even for ME!
Å neida du, her er det å klippe små hull i en frysepose og tre dem over knappene - så frem med klut og sølvpuss. Genialt!

En ENDA mer genial idé er å pakke knappene inn i plastfolie FØR du henger drakten i skapet igjen - da slipper du pussing  all toghether.

Men altså...erh...siden jeg i dag HAR pusset - sier det vel seg selv hvordan det gikk med DEN geniale idéen sist jeg brukte drakten.


To be continued.................

W


4 kommentarer:

  1. Tenker at det må være fantastisk å oppleve TOO BIG i forhold til bunaden. Ellers er det mye klaging om TOO SMALL.... Har ikke prøvd min bunad ennå, eller som det egentlig er - Vestlandsdrakten, for den skal ikke brukes før 17. mai. Så lurt triks du hadde for pussing av knappene. Det er jo et ork å måtte ta dem av, så nå er det problemet løst. Ha en strålende helg!

    SvarSlett
  2. Jeg liker best sølv, men når det gjelder bunad er jeg glad jeg har forgylte hekter. For jeg har ikke knapper, nemlig...

    Jeg fikk bunaden da Hedda var 7-8 mnd, og om magen noen gang blir borte blir nok jeg for liten også. Juhuuu! Jeg har som regel aldri vært for liten til noe. ;)

    SvarSlett
  3. HOI......ja det må en seie du at du er no jammen ta flink da.....ja både å pusse sølv OG ikkje minst at "bunaden" er for "stor" til deg!!!:)) Ingen ting er bedre en det da!!:))Kjempe fint sølv har du !!
    Ja.Ja.....da vil eg og skryte...hihi
    Eg fekk min Sunnmørsbunad til min konfirmasjon, ja å det er over 30 år,3 vaksne barn ( og nokre kilo...) sidan,MEN den passer jammen ta enda,PUH!! Eg blir like paff kvart år når den skal prøvast ja....haha
    Men kiloane som snik seg på flyttar seg på sånne rare plasser...:))
    Lykke til Wenche!!!
    Ver stolt av deg sjølv og "bunaden" din!!Du er nok super søt i den du!!!
    Søndagsklem,
    Randi

    SvarSlett
  4. Hej du Fina! Ville bara kika in och önska dig en trevlig start på veckan! KRAM Petra

    SvarSlett


Share/Bookmark

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin